Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Pular para o conteúdo Vá para o rodapé

DICA DE LEITURA – OPP/UFC lança coletânea de artigos acadêmicos sobre inclusão social e educação e desafios do mundo atual

O Observatório de Políticas Públicas da Universidade Federal do Ceará (OPP/UFC) lançou o livro “Inclusão Social e Diversidade na Educação: Desafios do Mundo Atual”, que reúne artigos de 16 docentes e pesquisadores nacionais e de outros países sobre os desafios da inclusão pela educação. Publicado pelas Edições AINPGP, da Associação Internacional de Pesquisa na Graduação em Pedagogia, a coletânea visa à troca de experiências entre contextos distintos e de forma interinstitucional e interdisciplinar 

Combina elementos teóricos e práticos, sendo composta de duas partes: a primeira trata da inclusão social e educativa, bem como da formação dos professores, e a segunda refere-se aos novos olhares sobre o fracasso escolar e as propostas de novas práticas.

A publicação é organizada pelo Prof. Fernando Pires de Sousa, coordenador do OPP e docente do curso de Teoria Econômica da UFC; Prof. Éric Plaisance, emérito da Universidade de Paris Descartes, na França; e Iêda M. Maia Pires, pesquisadora da área de educação infantil há 40 anos e integrante da equipe de formação de professores da Secretaria da Educação do Ceará (Seduc). “O objetivo da inclusão é particularmente discutido quando se trata de ações concretas na educação e das responsabilidades dos trabalhadores sociais, dos educadores e dos professores. A expressão validada no plano internacional é a de « educação inclusiva ». Mas como a compreender de modo realista?”, questionam os organizadores do livro no texto de apresentação. 

+ Acesse a versão digital da publicação no site do OPP/UFC

Deixe um comentário

Seção sindical dos Docentes das Universidades Federais do Estado do Ceará

Av. da Universidade, 2346 – Benfica – Fortaleza/CE
E-mail: secretaria@adufc.org.br | Telefone: (85) 3066-1818

© 2025. Todos os direitos reservados. Desenvolvido por: Web-az

© 2025 Kicker. All Rights Reserved.

Sign Up to Our Newsletter

Be the first to know the latest updates

[yikes-mailchimp form="1"]